Drugi dzień pobytu

 Drugi dzień w szkole minął nam pod znakiem nauk ścisłych. Na pierwszej lekcji pracowaliśmy w grupach słowacko - polskich i z wielkim zaangażowaniem rozwiązywaliśmy skomplikowane zadania matematyczne. Natomiast kolejne dwie godziny poświęcone były zajęciom praktycznym z chemii. Uczniowie otrzymali odpowiednie stroje laboratoryjne i badali reakcje różnych substancji. Uczyli się wspólnie rozwiązywać pojawiające się problemy i prowadzili dyskusje grupowe na temat obserwowanych zjawisk chemicznych. W ramach poznawania okolic Żyliny wybraliśmy się na wycieczkę do zamku Budatin. Zabytek, położony na malowniczym styku rzek Váh i Kysuca, stanowi doskonałe połączenie historii, kultury i przyrody. 

Po przybyciu na miejsce, rozpoczęliśmy naszą przygodę od spaceru po odrestaurowanym parku zamkowym, gdzie zachwyciliśmy się wiekowymi platanami, lipami i jaworami.  

Następnie udaliśmy się do wnętrza zamku, gdzie przewodnik zapoznał nas z historią obiektu sięgającą drugiej połowy XIII wieku. Zamek, pierwotnie pełniący funkcję grodziska wodnego, był później przebudowywany i rozbudowywany przez różne rody szlacheckie, w tym Suňoghovców i Csákych . 

W trakcie zwiedzania mieliśmy okazję zobaczyć różnorodne ekspozycje, w tym kolekcje związane z historią Żyliny, przedmioty codziennego użytku rzemieślników. 

Jednym z najbardziej ekscytujących momentów była wizyta w czteropiętrowej wieży zamkowej, z której rozpościerał się zapierający dech w piersiach widok na okoliczne tereny i rzeki. 

Wycieczka była nie tylko lekcją historii, ale także inspiracją do dalszego zgłębiania tematów związanych z dziedzictwem kulturowym Słowacji. Uczniowie wykazali duże zainteresowanie i zaangażowanie, zadając liczne pytania i dzieląc się swoimi spostrzeżeniami. 

 












Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Trzeci dzień

Dzień czwarty

Pierwszy dzień pobytu w Granadzie