Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol

 

Dzisiejszego dnia do południa nasi uczniowie mieli lekcje, m.in. język grecki, francuski, matematykę i przedmioty ścisłe. Natomiast nauczycielki języka angielskiego, p. Ania i p. Hania obserwowały już kolejny dzień zajęcia głównie j. angielskiego oparte na analizie tekstów literackich. Dzisiaj było trochę inaczej, ponieważ dołączyłyśmy do lekcji historii, która podobnie jak pozostałe przedmioty w tej szkole odbywała się w całości w j. angielskim. Zdumiewa nas samodzielność i wysoka umiejętność krytycznego odbioru tekstów źródłowych tutejszych uczniów, którzy na lekcji w ogóle nie korzystają z narzędzi TIK, a na lekcje przychodzą z przygotowanym materiałem - notatki wykonane własnoręcznie w zeszycie przedmiotowym w domu. Zdumiewa nas ponadto niesamowita dyscyplina uczniów, którzy nie korzystają z telefonów w czasie pobytu w szkole – razem 9 godzin. Nasi uczniowie po tak długim pobycie na lekcjach są wykończeni i sami dzielnie stawiają czoła zakazowi ‘manipulowania’ telefonami.  

Popołudnie natomiast upłynęło nam na krótkim zwiedzaniu starego miasta, portu Limassol i Muzeum Paradoksu. Krótkim, ponieważ nie mieliśmy siły na dalsze wędrówki po tylu godzinach spędzonych na zajęciach. Na uwagę również zasługuje terenowa lekcja historii Cypru przeprowadzona przez główną koordynatorkę naszego programu, p. Theklę. Podczas zwiedzania zamku Limassol nasi uczniowie rozwiązywali zadania historyczne śledząc wpływy osmańskie, weneckie i brytyjskie na wyspie na przestrzeni kilkunastu wieków. Uwagę przyciągały nie tylko eksponaty, ale i niesamowicie ciekawa opowieść prowadzącej, którą Pani snuła w j. angielskim. I tu możemy być dumni z naszych uczniów, ponieważ nie tylko wszystko rozumieli, ale i zadawali trafne pytania. Nie możemy doczekać się co będzie dalej. 

 


 



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'