Dzień czwarty

 

Dzisiaj na szkoleniu odpowiadaliśmy na pytanie: Jak zwiększyć u uczniów kreatywność w pisaniu i opowiadaniu historii ? Jaki jest cyfrowy klucz do rozwoju tych umiejętności ? Bawić się słowami lubi każdy - układać wyrazy z liter, przestawiać litery, wymyślać całkiem nowe słowa, eksperymentować. Na lekcjach również poznajemy nowe słowa, wyrazy, czy pojęcia. Aby uatrakcyjnić zajęcia nauczyciele stosują wykreślanki, łańcuszki słowne czy krzyżówki. Te aktywności uczniów wywołują wiele emocji, wyzwalają pokłady kreatywności i innowacyjności. Dzięki nowoczesnym technologiom dzieci jeszcze bardziej popuszczają wodze fantazji, tworząc chociażby tzw. Chmury wyrazowe (Wordclouds), które sprawdzają się podczas lekcji, gdyż ciekawią uczniów, szczególnie wzrokowców – są kolorowe, mają interesujące kształty, przykuwają uwagę i motywują do skupienia się na zajęciach. Stają się punktem wyjścia do różnych ćwiczeń aktywizujących w zakresie kreatywnego tworzenia historii. Uczniowie przygotowywani są do tworzenia pisemnych form wypowiedzi, co ma niebagatelne znaczenie w przygotowaniu do egzaminów oraz do wystąpień publicznych, które zapewne czekać na nich będą w dorosłym życiu.  

W drugiej części zajęć zostaliśmy zaproszeni do gry terenowej przygotowanej z użyciem GooseChase. Jest to interaktywne narzędzie edukacyjne, integrujące technologię z zabawą, angażujące uczniów i uczestników w aktywną naukę, współpracę i rozwiązywanie problemów w formie gry z użyciem smartfonów. Dzieci uczą się współpracy, komunikacji i rozwiązywania problemów w zespole. Platforma ta nie tylko dostarcza edukacyjne wyzwania, ale także sprawia, że proces uczenia się staje się zabawny i motywujący. Jest znakomitą okazją na przeniesienie procesu nauczania na zewnątrz szkoły. Umożliwia nauczycielom tworzenie spersonalizowanych gier, dostosowanych do potrzeb uczniów, co pomaga w indywidualnym podejściu do edukacji. GooseChase integruje technologię z tradycyjnym nauczaniem, czyni lekcje niezapomnianymi i inspirującymi dla uczniów, pomagając im rozwijać kluczowe umiejętności życiowe w nowoczesny i przystępny sposób. Mogą oni w sposób praktyczny zastosować wiedzę nabytą w szkole. 

 

 



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol