Dzień trzeci

 Dzisiaj rozpoczęliśmy dzień odwiedzając Enklawę - miejsce dedykowane dzieciom wymagającym dodatkowego wsparcia. Podczas lekcji szczególną uwagę poświęciliśmy pierwszej jej części. Uczniowie opracowywali pięciogodzinny plan dnia, skupiając się wokół tematu Polski. Następnie obserwowaliśmy lekcję matematyki prowadzoną w ramach innowacyjnego projektu "Newton". Prowadzący rozpoczął od interaktywnej prezentacji. Zajęcia opierały się na dialogu i współpracy, podczas których uczniowie dzielili się pomysłami, rozwiązywali problemy, eksperymentowali oraz uczyli się poprzez działania praktyczne. Projekt "Newton" promuje również ciągłe uczenie się i rozwój poza tradycyjnymi murami szkoły. Obserwacja lekcji matematyki w ramach tego projektu była inspirującym doświadczeniem. W dniu dzisiejszym zapoznaliśmy się także z działaniami prowadzonymi w ramach projektu "Poznaj Afrykę". Uczniowie angażowali się w tworzenie materiałów edukacyjnych, takich jak murale czy komiksy. Obserwowaliśmy sytuacje, w których dzieci przejęły inicjatywę w procesie nauki, dzieląc się swoimi doświadczeniami i refleksjami na temat tego kontynentu. Zajęcia nie tylko dostarczyły im wiedzy, lecz stanowiły także inspirujące doświadczenie edukacyjne, promujące otwartość, tolerancję oraz aktywne zaangażowanie uczniów w poznawanie innych kultur. Niezwykle ciekawy okazał się projekt „Zapylacze Wysp Kanaryjskich”. Uczniowie we współpracy z Uniwersytetem prowadzą ogród roślin endemicznych, organizują zabawy ekologiczne dla młodszych dzieci, prowadzą obserwacje mikroskopowe i aktywnie włączają się w akcje i projekty organizowane przez stowarzyszenia mające na celu ochronę przyrodniczych walorów Wysp Kanaryjskich. Warto zaznaczyć, że kluczowym czynnikiem wspierającym realizację tych zadań są sprzyjające warunki atmosferyczne, które utrzymują się przez cały rok. 

 


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol