Dzień szósty

 

Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie dyktuje a uczy, nie żąda a zapytuje - przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil.

                                      Janusz Korczak

 

 

Ostatni dzień 5 Steps to Improve Teaching and Learning poświęcony był dyskusji na temat naszych projektów oraz  podsumowaniu zagadnienia dotyczącego wprowadzenia pozytywnych i długotrwałych zmian w procesie uczenia się naszych uczniów.

Metodę PBL chcemy wykorzystywać  podzas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych, wyjść i wyjazdów pozaszkolnych, realizując projekty edukacyjne, opracowując i wdrażając innowacje pedagogiczne, organizując i uczestnicząc w konkursach.

W dobie dynamicznie rozwijającego się świata i otwartości ludzi na wiedzę płynącą z ciągłych odkryć w różnych dziedzinach życia pragniemy, by nasi uczniowie potrafili dostrzegać te zmiany, czerpali korzyści, poszukiwali, rozwiązywali problemy, wyzwania współczesnego świata oraz wiedzieli jak zachować równowagę emocjonalną i zadbać o siebie.

Dostrzegamy potrzebę podnoszenia naszych umiejętności w zakresie organizowania procesu nauczania i uczenia się ucznia. Praca grupowa, zarówno nauczycieli i uczniów, przyczyni się do skuteczniejszego osiągania celu, zmniejszy nakład pracy i czas prowadzący do jego osiągnięcia oraz zintensyfikuje działania podejmowane w procesie.

Mamy nadzieję , że edukacja nauczycieli, poznawanie nowych, odmiennych kulturowo metod i forma pracy w tym zakresie pozwoli na dostrzeżenie sposobu pracy zespołowej w innym ujęciu. Znajdziemy również pomysły na przeniesienie metod pracy z innych krajów na grunt polskiej szkoły.

 

Na koniec wręczono uczestnikom kursu certyfikaty uczestnictwa. Pozostała część dnia minęła nam na zwiedzaniu zabytków Lizbony.

 


 

 




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol