Dzień szósty

Szósty dzień to moment refleksji i podsumowań. Dokonaliśmy ewaluacji naszego kursu poprzez szereg ćwiczeń grupowych oraz swobodną wymianę myśli. Podzieleni na grupy wykonywaliśmy zadania umieszczone w różnych miejscach w sali, zgodnie z metodą stacji. Tatiana przygotowała również test o Włoszech i Florencji, w którym zwyciężyła grupa o proroczej nazwie “The Best”. Tworzyli ją Edyta, Joao oraz Gracjan. Uzupełniliśmy także “collaborative board” naszej grupy na Padlecie o nazwie “SPLITeacher” (akronim od nazw państw nauczycieli biorących udział w kursie: Spain, Poland - Portugal, Lithuania, Italy) zdjęcia, materiały szkoleniowe oraz wymieniliśmy się danymi kontaktowymi w celu utrzymania dalszej międzynarodowej współpracy. Rozdanie przez trenerkę certyfikatów i zrobienie pamiątkowego zdjęcia grupowego oznaczało, że to już koniec kursu. Były podziękowania, uściski i łzy.

Ostatni dzień mobilności to również aktywności związane z kulturą regionu, w którym odbywa się kurs. W tym celu udaliśmy się po zajęciach na wycieczkę po winnicach Chianti, gdzie umożliwiono nam degustację wina, regionalnych potraw i owoców toskańskiej ziemi. Przewodnik w jasny sposób wyjaśnił nam aspekty uprawy winorośli i produkcji win. Podziwialiśmy malowniczy obraz wiejski odwiedzając kolejne winnice i zobaczyliśmy, jak wygląda praca w takich miejscach. Mieliśmy okazję zobaczyć antyczną część regionu Chianti, który przez długi czas stanowił obszar graniczny pomiędzy Florencją i Sieną. Niektóre z wielu średniowiecznych zamków i twierdz, które są tak charakterystyczne dla tego regionu, zostały przekształcone w winnice, a atmosfera tam panująca sprawia, że znakomite toskańskie wina smakują jeszcze bardziej wyjątkowo. To było niesamowite doświadczenie, które ukoronowało naszą włoską wyprawę.

Wiedza i umiejętności zdobyte podczas 6 intensywnych dni szkoleń na pewno pomogą nam wdrożyć wiele ciekawych działań w pracy dydaktyczno-wychowawczej.

Dziękujemy Tatiano i do zobaczenia Florencjo!