Dzień piąty

 Piąty dzień zajęć zaczęliśmy o godzinie 14 w drugim budynku Europass Teacher Academy przy Via Sant’Egidio 12. Kontynuowaliśmy i rozwijaliśmy temat związany z procesem inkluzji (włączania) uczniów lub całych grup uczniowskich do demokratycznych struktur szkolnych. Odpowiadaliśmy na kilka kluczowych pytań: W jaki sposób ludzie się od siebie różnią? Czym jest różnorodność i równość? Co z nich wynika oraz jakie problemy w tym temacie dostrzegamy w naszych placówkach? Z wniosków wynika, że różnorodność jest zaletą, a równość sprzyja budowaniu szkolnej społeczności demokratycznej. Inkluzywność zaś pozwala osiągnąć jak najlepsze wyniki, gdyż szanuje i akceptuje różnice, pomaga nam być tym, kim jesteśmy. 

Tego dnia omawialiśmy również rolę technologii. Narzędzia ICT mogą stanowić pozytywny zasób w celu podnoszenia świadomości na temat różnorodności, wzmacniania uczniów i budowania bardziej włączającego środowiska uczenia się. Poznaliśmy potencjał kilku wybranych narzędzi cyfrowych dla różnych celów edukacyjnych. Podzieliliśmy się także własnymi przykładami zastosowań urządzeń i platform technologicznych, które w dzisiejszych czasach bardzo pomocne w projektowaniu zajęć skoncentrowanych na uczniu, gdyż mogą kierować uczniami w rozwoju ich kreatywności, krytycznego myślenia, komunikacji i umiejętności współpracy. 

Tatiana nie byłaby sobą, gdyby nie przygotowała niespodzianki... Tym razem zabrała nas do pobliskiej kawiarni, gdzie przy degustacji włoskich specjałów i swobodnej rozmowie wykorzystaliśmy aplikację Quizziz, realizując tym samym przygotowane dla nas zadanie na świeżym powietrzu. Był to dowód, że narzędzia ICT można śmiało wykorzystywać w różnego rodzaju przestrzeniach zewnętrznych i sprawić, że nauka staje się przyjemnym doświadczeniem. 












Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol