Dzień czwarty

 

W czwarty dzień zajęć spotkaliśmy się w budynku Europass Teacher Academy, aby pod okiem Tatiany Speri kontynuować temat związany z uczniowską samorządnością i szeroko pojętą inkluzją. 

Na początku skupiliśmy się na trudnościach, jak i korzyściach, które płyną z działalności samorządu uczniowskiego w placówkach. Dowiedzieliśmy się, jakie rozwiązania stosowane są w tym zakresie w Portugalii, Hiszpanii, na Litwie oraz we Włoszech. Analizowaliśmy również, w jaki sposób można dostosować metody nauczania do potrzeb edukacyjnych uczniów w klasie wielokulturowej i zróżnicowanej, aby zapewnić wszystkim równy dostęp do treści nauczania i możliwość odniesienia sukcesu w szkole i w życiu. Trzecia część spotkania ma zazwyczaj charakter praktyczny i tym razem również tak było. Tatiana zapoznała nas z kilkoma ćwiczeniami, które mogą pomóc w integracji, wzmacnianiu kreatywności uczniów, co może przełożyć się na ich lepszą pracę na rzecz szkoły. Poznaliśmy także praktyczne pomysły, jak promować współpracę wśród nauczycieli, również w wymiarze międzynarodowym oraz jak włączać klasę lub szkołę w europejskie działania edukacyjne. 

Czwartek upłynął nam w bardzo miłej i spokojnej atmosferze. Tatiana nie tylko jest świetnym trenerem, ale również wspaniale promuje swoje miasto. Codziennie zdradza nam lokalizacje dobrych restauracji i rekomenduje włoskie potrawy, które warto tam zjeść. Poszliśmy więc na szybki obiad do polecanego baru, a później zwiedziliśmy Galerię Uffizi, w której znajdują się dzieła najwybitniejszych artystów, tj. Leonardo da Vinci, Rafael Santi, Sandro Botticelli, Michał Anioł, Piero della Francesca, Albrecht Dürer i wiele innych wspaniałych twórców. Ostatnim punktem dnia był spacer do Ogrodów Różanych, z których można zobaczyć imponującą panoramę Florencji.  

 

 


 


 


 


 


 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol