Dzień czwarty

 

W świecie podzielonym przez wielokulturowość historie łączą ludzi i tworzą poczucie wspólnoty. Popołudniowe zajęcia w Europass Teachers Academy od samego początku nastawione były na aktywność. Storytelling to nie tylko metoda, technika, ale przede wszystkim sztuka opowiadania historii i świadomego budowania relacji. Jego główną cechą jest opowiadanie historii oraz nauka uważnego słuchania innych.  

 

Naszym zadaniem było zabranie ze sobą na zajęcia rzeczy z którą czuliśmy się w jakiś sposób związani, aby na jej przykładzie snuć ciekawą opowieść, która będzie przekazywał ważną dla całej grupy treść i nawiązywała do życiowych doświadczeń. Wsłuchując się w historie naszych koleżanek i kolegów z innych kręgów kulturowych uznałyśmy, że mimo tak wielkich różnic w środowisku szkolnym mamy podobne doświadczenia związane z pracą pedagogiczną. Celem takiego działania było pobudzenie emocji, wyobraźni, empatycznego doświadczania i umożliwienie poznania drugiego człowieka. Dla dzieci i młodzieży to bardzo przystępna forma zrozumienia nowych treści poprzez zabawę. Nauka jest wówczas przyjemna i skuteczna. Schopenhauer mawiał, że “nie ma nic trudniejszego, niż przekazywanie istotnych myśli w taki sposób, aby były zrozumiałe dla każdego. Dobrze opowiedziane historie inspirują dzieci do działania i są odpowiedzią na ich potrzeby. Uczeń zaczyna się zastanawiać i zadawać sobie pytania. Wyobraża sobie o czym opowiada mówca, więc pojawiają się u niego uczucia zdumienia i zainteresowania.  

Storytelling jest jedną z umiejętności przyszłości. Dlaczego? Coraz mniej z nas potrafi o sobie opowiadać tak, by inni chcieli tego słuchać. Storytelling włącza innych, a nie wyklucza. 

 

 


 

 

 
 
 

 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol