Dzień szósty

 

„Jestem częścią makro i mikrosystemu”. 

„Kreatywność i elastyczność umożliwiają nam dostosowanie się i przetrwanie”. 

„Gotowe rozwiązania nie sprzyjają kreatywności”. 

Wszystkie te cytaty są sednem głębokiego uczenia oraz kształtowania kompetencji przyszłości. Szkoła powinna mieć zapewnioną bazę interaktywną, ale nie może ona wyręczać uczniów w myśleniu, kreowaniu i dociekaniu. Przykładem może być zdigitalizowana szkoła fińska, która obecnie dostrzega spadek kompetencji matematycznych. Podczas pracy z uczniami coraz częściej powinno się odwoływać do emocji, uczuć i zrozumienia drugiego człowieka.  

Kurs w którym uczestniczyłyśmy bardzo nas zaskoczył. Oczekiwałyśmy przykładów konkretnych metod, gotowych rozwiązań i technik. Tymczasem, otworzono nam oczy na sedno prac projektowych, metody odwróconej lekcji, myślenia wizualnego oraz myślenia krytycznego – widzę, myślę, czuję i żyję. Każdy uczestnik tego typu działań powinien posiadać umiejetność opisania sytuacji, dokonania jej analizy, interpretacji oraz oceny. Musi wiedzieć po co to robi, do czego to wykorzysta i jakie wnioski płyną z tego działania. Tak zaprojektowane zadania, umożliwiają kształtowanie  otwartych i wrażliwych ludzi, nie bojących się wyzwań współczesnego świata.  

Kończymy kurs z wieloma przemyśleniami, pomysłami i ogromnymi nadziejami na ich wprowadzenie. 

 


 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

Komentarze

Ania pisze…
Bardzo ciekawe pomysły, nie możemy doczekać się ich na żywo!!!

Popularne posty z tego bloga

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol