Drugi dzień szkolenia
Dzisiejszy dzień przyniósł wiele ciekawych doświadczeń. Otwartość na zmiany to otwarty umysł i gotowość do podejmowania nowych wyzwań.
Pierwszym zadaniem, przed którym zostaliśmy postawieni, było ćwiczenie na kreatywność – dorysowane nieoczywistych zakończeń do rozpoczętych już kształtów. Dowiedziałyśmy się, że rysunki świadczące o dużej kreatywności autora trudno utożsamić z istniejącym już obrazem, są abstrakcją rozumianą przez każdego inaczej. Należy pamiętać, że zadań tego typu nie można oceniać, a złe rozwiązania nie istnieją, sprzyjają one także poszukiwaniu podobieństw i różnic oraz wzmacnianiu własnej samooceny.
Dużo rozmawialiśmy też o zmianie, co ją wywołuje, jakie są procesy prowadzące do wartościowej zmiany. Każda modyfikacja rozpoczyna się od obserwacji sytuacji, tego, co jest dla niej oczywiste. Następnie dochodzi do akceptacji zastanej okoliczności, podjęcia działania, lecz na początku małymi krokami, nie radykalnie. Ostatnim elementem jest zmierzenie, czy podjęte działanie wywołało pożądaną zmianę. Techniki zaczerpnięte z nauki psychologicznych pomogą nam w planowaniu zajęć oraz zmian w naszej szkole.
Nadal również przekonujemy się, jak ważna jest przestrzeń edukacji. Na kolejną część zajęć zaproszono nas do niesamowitego miejsca: Univertsitat do Barcelona. Uczelnia mieści się w ścisłym centrum, lecz zaraz po przekroczeniu bramy zgiełk ulicy cichnie, a miejsce zadziwia zielenią, architekturą i wszechogarniającym spokojem. Poznawaliśmy tam techniki mindfulness, w tym relaksacji oraz wyciszania, co w naszej pracy jest niezwykle ważną umiejętnością, zarówno dla uczniów, jak I samych nauczycieli.
Z niecierpliwością czekamy na kolejną część zajęć. Z dnia na dzień szkolenie jest coraz bardziej zaskakujące.
Komentarze