Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

 

We wtorek rozpoczęliśmy dzień od praktycznego zapoznania się z Projektem Integracji, inicjatywą mającą na celu koordynację różnorodnych działań na rzecz usprawnienia i wspólnego funkcjonowania uczniów niepełnosprawnych z ich kolegami bez dysfunkcji, niezależnie od ich narodowości. Jednym z głównych założeń tego programu jest promowanie międzykulturowości, tolerancji oraz zapobieganie wykluczeniu społecznemu. To zdecydowanie inspiruje całą społeczność szkolną do działania. Dzisiaj mieliśmy przyjemność uczestniczyć w lekcji gotowania, która nie tylko dostarczyła nam kulinarnych doznań, ale również była symbolem współpracy i wzajemnego zrozumienia. Wielkim hitem okazały się azjatyckie bułeczki, które przyczyniły się do podkreślenia bogactwa kulturowego tego kontynentu. Szczególnie poruszający był moment, gdy uczniowie starszych klas zaangażowali się w pomoc dzieciom z niepełnosprawnościami podczas wspólnego przygotowywania posiłków. Ta praca nie tylko umożliwiła starszym uczniom przekazanie swoich umiejętności i doświadczenia, ale także stworzyła silne więzi między dziećmi o różnych potrzebach i z różnych kultur. To prawdziwy przykład autentycznej integracji i akceptacji. Działania, które podjęli na pierwszych zajęciach, kontynuowane zostały podczas lekcji chemii. Uczniowie omawiali chemiczne i fizyczne właściwości użytych produktów oraz doświadczalnie sprawdzali, jakie reakcje zachodzą między substancjami. Mogliśmy obserwować pracę w różnojęzycznych grupach. To kolejny krok na drodze do budowania otwartości i wspólnoty w szkole. Dzień zakończyliśmy wymianą dobrych praktyk z Belen, koordynatorką programu Erasmus+. Największe zainteresowanie wzbudziły w nas strategie dotyczące korzystania z telefonów komórkowych. Podczas przerw w szkole nie zauważyliśmy, aby uczniowie trzymali te urządzenia w rękach. 

 


 


 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol