Dzień trzeci - ICT tools

 

Skuteczne przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty w zróżnicowanym środowisku szkolnym, w którym występują grupy defaworyzowane jest niezwykle trudnym zadaniem. Prowadzenie innowacyjnych zajęć i angażujących uczniów lekcji zwiększa szanse młodzieży na osiągnięcie sukcesu. Na dzisiejszych zajęciach dyskutowaliśmy jakie możliwości daje w tym zakresie sztuczna inteligencja. Trzeba jednak ostrożnie i umiejętnie z niej korzystać. Przykładem wykorzystującym AI jest chat gpt, czyli narzędzie, które w formule przypominającej dialog pozwala otrzymywać odpowiedzi na zadawane pytania i wykorzystuje algorytm głębokiego uczenia się. 

Co o szansach i zagrożeniach związanych z używaniem tej formy przez uczniów odpowiedział sam chat gpt ? Przeczytajcie odpowiedź. 

Uczniowie korzystający z ChatGPT czerpią liczne korzyści edukacyjne. Ten interaktywny interfejs umożliwia szybkie uzyskiwanie odpowiedzi na pytania, co wspiera skuteczną naukę. Dzięki indywidualnym odpowiedziom dostosowanym do ich poziomu i potrzeb, dzieci mogą zdobywać wiedzę w spersonalizowany sposób. ChatGPT pomaga w rozwijaniu umiejętności pisania i komunikacji, zachęcając uczniów do wyrażania swoich myśli i zadawania pytań. Ponadto, korzystanie z tej technologii rozwija umiejętność logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. Wspiera także rozwój umiejętności badawczych, zachęcając uczniów do zgłębiania tematów i poszukiwania odpowiedzi na bardziej złożone pytania. Dzięki temu staje się wartościowym narzędziem wspierającym rozwój intelektualny uczniów. 

ChatGPT może stanowić pewne zagrożenia w nauce. Przede wszystkim istnieje ryzyko uzależnienia się od tej technologii, co może prowadzić do ograniczenia samodzielnego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów. Ponadto, ChatGPT może prezentować nieprawidłowe lub niezweryfikowane informacje, wprowadzając uczniów w błąd. Brak interakcji społecznej z nauczycielami i rówieśnikami podczas korzystania z tej technologii może prowadzić do ograniczenia umiejętności komunikacji interpersonalnej. Istnieje także ryzyko utraty prywatności, gdyż ChatGPT może przechowywać dane osobowe uczniów. Wreszcie, nadmierne poleganie na tej technologii może ograniczyć rozwój umiejętności pisania i czytania, gdyż uczniowie mogą wybierać łatwiejsze odpowiedzi zamiast angażować się w samodzielną naukę 

Aby maksymalnie wykorzystać korzyści płynące z tej technologii i jednocześnie zminimalizować zagrożenia, konieczne jest rozwijanie odpowiednich regulacji prawnych, zasad etyki i nadzoru nad wykorzystaniem chatbotów opartych na sztucznej inteligencji. 

 

 


 


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol