Dzień piąty

 

Dzisiejszy dzień szkolenia upłynął na poznawaniu narzędzi do prezentacji graficznych. Ogromne zasoby internetu oraz powszechny dostęp do informacji sprawiają, że na każdym etapie procesu dydaktycznego można zastosować narzędzia TiK. Aby skutecznie wspierać realizację celów należy dobierać takie narzędzia, które będą pasowały do potrzeb uczniów i specyfiki zajęć. Wiele zasobów internetu nadaje się do szybkiego i łatwego wykorzystania bez względu na przedmiot nauczania. Kolejną propozycją ICT , którą możemy stosować, aby wyzwolić współpracę oraz kreatywność w różnorodnej klasie jest serwis Canva. Jest to bezpłatne narzędzie do projektowania graficznego dla nauczycieli i uczniów, które ułatwiają tworzenie, współpracę i komunikowanie się wizualnie z uczniami w klasie i poza nią. Bardzo ważnym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest fakt, że istnieje możliwość szeroko idącej indywidualizacji pracy np. dostosowania projektów do każdego ucznia, a także współpracy, co sprzyja efektywniejszemu nauczaniu i uczeniu się. W przygotowaniu do egzaminów canvę można wykorzystać na kilka sposobów np.: do tworzenia projektów grupowych, wspólnego tworzenia prezentacji w trybie współdzielenia, czy ewaluowania, oceniania i komentowania projektów. Ważne jest również ,że istnieje możliwość pracy w czasie rzeczywistym, co świetnie sprawdza się podczas „burzy mózgów”. Czytając odpowiedzi rówieśników młodzież bierze aktywny udział w dyskusji - rodzą się niezwykłe pomysły i powstają ciekawe projekty. Canva może służyć nie tylko do wizualizowania treści lekcji, ale też zachęcać uczniów do robienia notatek wizualnych. Gdy uczniowie dostrzegają celowość swojej pracy, przystąpią do niej z większą ochotą i zaangażowaniem, będą kreatywni, otwarci, a ich motywacja wewnętrzna wzrośnie. W ostatniej części zajęć poznaliśmy program Plickers, który umożliwia nauczycielom sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów w klasie. Jest on prosty w użyciu. Nie wymaga dostępu do internetu ani urządzeń elektronicznych ze strony uczniów. Pomaga nauczycielom dostosować tempo i poziom nauczania do potrzeb uczniów. Uczniowie mogą odpowiadać anonimowo, co zmniejsza presję i lęk przed oceną, program jest więc przyjazny dla uczniów. 

 

 


 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dzień szósty

Drugi dzień naszego 'job shadowingu'

Drugi dzień szkoły i zwiedzanie starego miasta Limassol